А.Б. МУРСАЛИМОВА
ШҚО мемлекеттік тілді оқыту
орталығының оқытушысы

 

Қазақ тілін ән арқылы үйрету – жаңа қолданып келе жатқан әдістердің бірі.

Кезінде белгілі педагог Ян Амос Коменский: Музыканы түсінбеген адам сауатсыз адаммен тең, – деген. Жалпы, музыка адамның сезімі мен эмоциясына әсер етеді. Бұл туралы көп айтылған. Тіл үйренушінің тек сана-сезіміне ғана емес, сондай-ақ оның эмоциясына да әсер еткен жағдайда оқытудың практикалық, білімділік, тәрбиелік және дамытушылық мақсаттарын шеше аламыз.

Қазақ тілін үйренуде әннің орны қандай екен?

1. Музыка шығармашылығының маңызды жанрларының бірі ретінде ән жанры сол елдің тілін үйренуде оның әлеуметтік тұрмысының әрқилы тұстарын неғұрлым дәл және көрнекі түрде бейнелеп көрсетеді.

2.Ән коммуникативтік қызмет атқара отырып, адамның ақыл-ойына ықпал етеді.

3. Әнді үй шаруасын жасап жүріп те, көшеде плеермен жүріп те тыңдауға болады. Бұл тек жеке сөздерді ғана емес, тұтас фразалар мен сөйлемдерді есте сақтауға мүмкіндік береді. Сонымен бірге музыка арқылы дауыс ырғағы мен дұрыс дыбыстауға үйренеді.

4.Ән тілдесім ретінде сөздік қорды меңгерудің таптырмайтын құралы болып табылады.

5. Ән үйренуде грамматикалық құрылымдар жақсы игеріледі.

6. Ән тіл үйренушінің музыкалық қабілетін арттырады және әнді дұрыс орындауға әсер етеді. Мәтіні шағын, әуені күрделі емес әндерді жаттап үйренуде жиі қайталау арқылы сөйлеу артикуляциясын, дұрыс дыбыстауды, фазалық екпінді, ырғақ ерекшеліктерін, т.с.с. дағдыларды бекітуге мүмкіндік туғызады.

7.Ән тыңдаған кезде тіл үйренушінің психологиялық хал-ахуалы жақсарады, эмоционалды құштарлығы (тонус) арта түседі, тілді үйренуге деген қызығушылығы артады.

8.Ән монолог немесе диалог құрғанда тіл үйренушіні ынталандырады, адамның сөйлеу және ойлау қабілетін дамытудың негізі болып табылады.

Ән үйретудің басты идеясы – тіл үйрету, лексикалық қорларын молайту, сөйлеу дағдысын қалыптастыру. Әнді еркін орындай отырып, тіл үйренушінің көңіл-күйі көтеріледі, жағымды орта қалыптасады, ән үйрету арқылы қазақ тіліне деген қызығушылығын арттырамыз, тренингтер (лексикалық, грамматикалық) жүргізу арқылы тіл үйренушілердің әнді есте сақтауына ықпал етеміз.

Сабақтың басында суреттерді көрсетіп сұрақтар қоямын. Сабақтың тақырыбын анықтаймыз.

Мына суреттерден нені көріп тұрсыздар?

Кімдерді көріп тұрсыздар?

Ендеше, бүгінгі сабағымызда қазақша ән үйренеміз.

 

1. Әнді тыңдату

Әнді үйретпес бұрын алдымен тыңдаушыларға әннің бейнетүсірілімін көрсетемін. Тыңдаушылардың әнді үйренуге деген қызығушылықтарын арттырамыз.

2. Оқылым

Мәтіналды жұмыс түрлерін жүргіземіз. Алдымен, мәтінді мәнерлеп оқу, төл дыбыстарын дұрыс дыбыстау, дұрыс оқуға назар аударамын, оқу дағдысын қалыптастырамыз. Тыңдаушыларға бірнеше рет оқытып, әнді бірнеше рет қайталату арқылы дұрыс дыбыстауға жаттықтырамын.

3. Аударма жұмысы

Аудиторияның көбі өзге ұлт өкілдері болғандықтан ән мәтінін аудару жұмысы жүргізіледі.

ОйламаҚайрат Нұртас Бақыт Алтай 1.Төгіп көзден жақұтыңды,

Жоғалттым деп бақытымды, ойлама.

Кірпік қақпай айлы түнде,

Деп құшағын жайды кімге, ойлама.

Ойлағаның бекер ме екен,

Бәрі жаным өтер-кетер, жай ғана.

Шын сезімге жоқ тиым,

Бұл өмір жолы қиын, болса да.

Талмайды көп атқан таңнан,

Өз бақытын тапқан жандар, қаншама.

Қосылып:

Қатар ұшқан бақ құсыңмен,

Өткеніңді сағынарсың.

Жүрегіме шоқ түсірген

Көктеміңді сағынарсың.

Серік етіп сары күзді,

Жалғыздықтан жабығарсың.

Тағдыр қосса жолымызды

Сағыныштан арыларсың.

 

Не думай1. Не лей понапрасну слезы \Не роняй бусинок с глаз\,Не думай, что счастье потеряно.

Лунной ночью, не смыкая глаз,

Не думай, что другая в моих объятиях \ раскрываю\

Понапрасну так переживаешь,

Душа моя, ведь все проходит

Просто-напросто

По-настоящему любить не запретишь,

Все же жизненный путь труден.

Неустанно ждут рассвета

Счастливые влюбленные.

Вместе:

С птицей счастья, паря в выси,

Тоскуешь по пройденным \ушедшим\ дням.

С тоской вспоминаю весну,

Которая зажгла огонь в моем сердце.

Вместе с золотой осенью

Унываешь\ грустишь\ от одиночества.

Если судьба сведет наши пути,

Не будет повода для грусти / печали /.

 

 

 

3. Лексикалық жұмыс.

Тыңдаушыларға ән мәтініндегі таныс емес сөздерді меңгерту үшін:

1.жаңа сөздермен сөз тіркесін құрастыру

2. сөз тіркестерімен сөйлем құрастыту

3. өлең жолдарын құрастыту

4. Сөз тіркестерін орысшадан қазақшаға, қазақшадан орысшаға аударма жұмыстарын жүргіземіз. Тыңдаушылармен тіл дамыту жұмыстарын жүргіземіз.

ЖақұтКөзденОйлама

Кірпік қақпай

Айлы

Түнде

Құшағын

Кімге

Ойлағаның бекер

Бәрі

Жаным

Өтер-кетер

Шын сезімге

Жоқ тиым

Бұл өмір жолы

қиын

Драгоценный камень (бусинка)Из глазНе думай

Не смыкая глаз

Лунная

Ночью

Объятие

Кому

понапрасну переживаешь

все

душа моя

просто-напросто

по настоящему любить

не запретишь

этот жизненный путь

труден

 

3.1. «СӘЙКЕСІН ТАП» ОЙЫНЫ.

Түстерді пайдалана отырып тіл үйренушілер екі бағандағы сөздерді сәйкестендіреді, сөйтіп ән мәтініндегі өлең жолдарын тез еске түсіреді, қызығушылықтары артады.

Төгіп көзден  

 


Айлы түнде
Жоғалттым деп Беке ме екен
Кірпік қақпай бақытымды
Деп құшағын Өтер-кетер
Ойлағаның жақұтыңды
Бәрі жаным Жоқ тиым
Шын сезімге Жайды кімге

 

3.2. Тапсырма.Әнді тыңдай отырып, көп нүктенің орнына қазақ тіліне тән дыбыстарды қойыңыз.

Бұл тапсырманы орындау арқылы тыңдаушылар сауатты жазуға және дұрыс дыбыстауға дағдыланады.

1. Төгіп к…зден жақ… тыңды,

Жоғалттым деп ба…ытымды, ойлама.

Кірп…к қақпай айлы т…нде,

Деп құша…ын жайды кімге, ойлама.

Ойла…аның бекер ме екен,

Б…рі жаным өтер-кетер, жай ғана.

Шын сез…мге жоқ тиым,

Бұл өм…р жолы қиын, болса да.

Талмайды к…п атқан та…нан,

Өз ба…ытын тап…ан жандар, қаншама.

3.3. Тапсырма.

Тапсырма: Әнді тыңдай отырып, көп нүктенің орнына септік жалғауларын қойыңыз.

Бұл тапсырма алдыңғы сабақтарда өткен грамматикалық минимумдарды пысықтау мақсатында өткізіледі.

1.Төгіп көз … жақұтың … ,

Жоғалттым деп бақытым … , ойлама.

Кірпік қақпай айлы түн …,

Деп құшағы… жайды кімге , ойлама.

Ойлаға … бекер ме екен,

Бәрі жаным өтер- кетер, жай ғана.

Шын сезім … жоқ тиым,

Бұл өмір жолы қиын, болса да.

Талмайды көп атқан таң… ,

Өз бақыты… тапқан жандар, қаншама.

 

 

3.4. Тапсырма.

Тапсырма: Суреттердің орнына, тиісті сөздерді жазыңыз.

Әдемі иллюстрациялы суреттерді қолданған өте тиімді, себебі тіл үйренушілер сөздерді шапшаң еске түсіреді. Логикалық ойлау, танымдық қабілеттерін арттырамыз, суреттер арқылы сөздер есте жақсы сақталады.

1.Төгіп жақұтыңды ,

Жоғалттым деп бақытымды , ойлама.

қақпай

Деп құшағын жайды кімге, ойлама.

Ойлағаның бекер ме екен,

Бәрі жаным өтер- кетер, жай ғана.

Шын сезімге жоқ тиым,

Бұл өмір жолы қиын, болса да.

Талмайды көп

Өз бақытын тапқан жандар, қаншама.

Қатар ұшқан бақ

Өткеніңді сағынарсың.

түсірген

сағынарсың.

етіп сары

Жалғыздықтан жабығарсың.

Тағдыр қосса

Сағыныштан арыларсың.

 

 

3.5. Тапсырма. Артық сөзді сызып тастаңыз.

Тіл үйренуші артық сөздерді бірден көріп анықтай алады және естеріне жақсы сақталады.

 

Төгіп көзден (жақұтыңды, алтыныңды, күмісіңді)

Жоғалттым деп (бақытымды, арманымды, махаббатымды)

Кірпік қақпай (айлы түнде, жұлдызды түнде)

Деп (құшағын жайды, дастарханын жайды) кімге

Ойлағаның бекер ме екен,

Бәрі (жаным, күнім) өтер- кетер, жай ғана.

(Шын, ақ) сезімге жоқ тиым,

Бұл өмір жолы (қиын,ауыр) болса да.

Талмайды көп (атқан таңнан, батқан таңнан)

Өз (бақытын тапқан, сүйгенін тапқан) жандар, қаншама.

4. Сабақты бекітуге арналған жаттығулар

Тапсырма: Әнді тыңдай отырып, көп нүктенің орнына түсіп қалған сөздерді жазыңыз.

Power Point –тің мүмкіндіктерін пайдалана отырып, жоғалған сөздерді еске түсіру арқылы, тыңдаушылардың лексикалық қорын молайту, есте сақтауға дағдыландыру.

 

1.Төгіп көзден … ,

Жоғалттым деп … , ойлама.

Кірпік қақпай … түнде,

Деп … жайды кімге, ойлама.

Ойлағаның … … ,

Бәрі … өтер- кетер, жай ғана.

Шын … жоқ тиым,

Бұл … … қиын, болса да.

Талмайды көп … … ,

Өз …. тапқан жандар, қаншама.

 

4.1. Сабақты бекітуге арналған жаттығулар

Тапсырма: Әнді тыңдай отырып, көп нүктенің орнына ән жолдарын жазыңыз.

1.Төгіп көзден жақұтыңды,

….

Кірпік қақпай айлы түнде,

Ойлағаның бекер ме екен,

Шын сезімге жоқ тиым,

Талмайды көп атқан таңнан,

Сергіту сәті

Тыңдаушыларды екі топқа бөліп, бірінші топ Қайраттың сөздерін, екінші топ Бақыттың сөздерін айтып жаттығады.

 

4.2. Сабақты бекітуге арналған жаттығулар

Ән шумақтарын ретімен орналастырыңыз.

Кірпік қақпай айлы түнде,

Жоғалттым деп бақытымды, ойлама.

Төгіп көзден жақұтыңды

Деп құшағын жайды кімге, ойлама.

 

Шын сезімге жоқ тиым,

Ойлағаның бекер ме екен,

Бәрі жаным өтер-кетер, жай ғана.

Бұл өмір жолы қиын, болса да.

4.3. Интеллектуалды ойын жүргізу

Тіл үйренушілер ұяшықтарды таңдау арқылы сұрақтарға жауап береді.

 

 

5. Тіл дамыту жұмыстары

Келесі тапсырма бойынша тіл үйренушілер өлең жолдарын еске түсіріп, шағын әңгіме құрастырады. Бұл тапсырманың тиімділігі, тіл үйренушілер сөйлем құруға дағдыланады, ойларын еркін жеткізуге жетелейміз, тілдерін дамытамыз.

1- тыңдаушы

Көз жасын төгіп, бақытын жоғалттым деп ойлайды.

2-тыңдаушы

Ұйқысы келмей, сүйгенін ойлайды .

3-тыңдаушы

Сүйгені туралы көп ойлайды…

Осылай тыңдаушылар әннің мазмұнын толық айтып шығады.

 

6.Релаксация.

«Ойлама» әнін караокеге қосылып орындату.

Қайрат : Төгіп көзден жақұтыңды,

Жоғалттым деп бақытымды, ойлама, ойлама.

Бақыт: Кірпік қақпай айлы түнде,

Деп құшағын жайды кімге, ойлама.

Қайрат : Ойлағаның бекер ме екен,

Бәрі жаным өтер- кетер, жай ғана.

Бақыт: Шын сезімге жоқ тиым,

Бұл өмір жолы қиын, болса да.

Қайрат : Талмайды көп атқан таңнан,

Өз бақытын тапқан жандар, қаншама.

Қосылып:

Қатар ұшқан бақ құсыңмен,

Өткеніңді сағынарсың.

Жүрегіме шоқ түсірген

Көктеміңді сағынарсың.

Серік етіп сары күзді,

Жалғыздықтан жабығарсың.

Тағдыр қосса жолымызды

Сағыныштан арыларсың.

Қайрат : Күн келеді тағы да анық,

Бізге деген бағын алып.

Бақыт: Бірі мұңсыз, бірі мұңды,

Сезім деген тұнығыңды лайлама.

Қайрат: Мұңға батып жаным жүдеп,

Тағдыр жолы тарылды деп, ойлама

Қорытындылау

 

А.Б. МУРСАЛИМОВА

ШҚО мемлекеттік тілді оқыту

орталығының оқытушысы

ҚАЗАҚ ТІЛІН ӘН АРҚЫЛЫ ҮЙРЕТУ

Қазақ тілін ән арқылы үйрету – жаңа қолданыпкеле жатқан әдістердің бірі.

Кезінде белгілі педагог Ян Амос Коменский: Музыканы түсінбеген адам сауатсыз адаммен тең, – деген. Жалпы, музыкаадамның сезімі мен эмоциясына әсер етеді. Бұл туралы көп айтылған. Тіл үйренушінің тек сана-сезіміне ғана емес, сондай-ақ оның эмоциясына да әсер еткен жағдайда оқытудың практикалық, білімділік, тәрбиелік және дамытушылық мақсаттарын шеше аламыз.

Қазақ тілін үйренуде әннің орны қандай екен?

1. Музыка шығармашылығының маңызды жанрларының бірі ретінде ән жанры сол елдің тілін үйренуде оның әлеуметтік тұрмысының әрқилы тұстарын неғұрлым дәл және көрнекі түрде бейнелеп көрсетеді.

2.Ән коммуникативтік қызмет атқара отырып,адамныңақыл-ойына ықпал етеді.

3. Әнді үй шаруасын жасап жүріп те, көшеде плеермен жүріп те тыңдауға болады. Бұл тек жеке сөздерді ғана емес, тұтас фразалар мен сөйлемдерді есте сақтауға мүмкіндік береді. Сонымен бірге музыка арқылы дауыс ырғағы мендұрыс дыбыстауға үйренеді.

4.Ән тілдесімретінде сөздік қорды меңгерудіңтаптырмайтын құралы болып табылады.

5. Ән үйренуде грамматикалық құрылымдаржақсы игеріледі.

6. Ән тіл үйренушінің музыкалық қабілетін арттырады жәнеәнді дұрыс орындауға әсер етеді. Мәтіні шағын, әуені күрделі емес әндерді жаттап үйренуде жиі қайталау арқылы сөйлеу артикуляциясын, дұрыс дыбыстауды, фазалық екпінді, ырғақ ерекшеліктерін, т.с.с. дағдыларды бекітуге мүмкіндік туғызады.

7.Ән тыңдаған кезде тіл үйренушінің психологиялық хал-ахуалы жақсарады, эмоционалды құштарлығы (тонус) арта түседі,тілді үйренуге деген қызығушылығы артады.

8.Әнмонолог немесе диалог құрғанда тіл үйренушініынталандырады, адамның сөйлеужәне ойлау қабілетін дамытудың негізі болып табылады.

Ән үйретудің басты идеясы – тіл үйрету, лексикалық қорларын молайту, сөйлеу дағдысын қалыптастыру. Әнді еркін орындай отырып, тіл үйренушінің көңіл-күйі көтеріледі,жағымды орта қалыптасады,ән үйрету арқылы қазақ тіліне деген қызығушылығын арттырамыз, тренингтер (лексикалық, грамматикалық) жүргізу арқылы тіл үйренушілердіңәнді есте сақтауына ықпал етеміз.

Сабақтың басында суреттерді көрсетіпсұрақтар қоямын.Сабақтың тақырыбын анықтаймыз.

Мына суреттерден нені көріп тұрсыздар?

Кімдерді көріп тұрсыздар?

Ендеше, бүгінгі сабағымызда қазақшаән үйренеміз.

1. Әнді тыңдату

Әнді үйретпес бұрын алдымен тыңдаушыларға әннің бейнетүсірілімін көрсетемін. Тыңдаушылардың әнді үйренуге деген қызығушылықтарын арттырамыз.

2. Оқылым

Мәтіналды жұмыс түрлерін жүргіземіз. Алдымен, мәтінді мәнерлеп оқу, төл дыбыстарын дұрыс дыбыстау, дұрыс оқуға назар аударамын,оқу дағдысын қалыптастырамыз. Тыңдаушыларға бірнеше рет оқытып, әнді бірнеше рет қайталату арқылы дұрыс дыбыстауға жаттықтырамын.

3. Аударма жұмысы

Аудиторияның көбі өзге ұлт өкілдері болғандықтан ән мәтінін аудару жұмысы жүргізіледі.

Ойлама

ҚайратНұртасБақыт Алтай

1.Төгіп көзден жақұтыңды,

Жоғалттым деп бақытымды, ойлама.

Кірпік қақпай айлы түнде,

Деп құшағын жайды кімге, ойлама.

Ойлағаның бекер меекен,

Бәрі жаным өтер-кетер, жай ғана.

Шын сезімге жоқ тиым,

Бұл өмір жолы қиын, болса да.

Талмайды көп атқан таңнан,

Өз бақытын тапқан жандар, қаншама.

Қосылып:

Қатар ұшқан бақ құсыңмен,

Өткеніңді сағынарсың.

Жүрегіме шоқ түсірген

Көктеміңді сағынарсың.

Серік етіп сары күзді,

Жалғыздықтан жабығарсың.

Тағдыр қосса жолымызды

Сағыныштан арыларсың.Не думай

1. Не лей понапрасну слезы \Не роняй бусинок с глаз\,

Не думай, что счастье потеряно.

Лунной ночью, не смыкая глаз,

Не думай, что другая в моихобъятиях \ раскрываю\

Понапрасну так переживаешь,

Душа моя, ведь все проходит

Просто-напросто

По-настоящему любить не запретишь,

Все же жизненный путь труден.

Неустанно ждут рассвета

Счастливые влюбленные.

Вместе:

С птицей счастья, паря в выси,

Тоскуешь по пройденным \ушедшим\ дням.

С тоской вспоминаю весну,

Которая зажгла огонь в моем сердце.

Вместе с золотой осенью

Унываешь\ грустишь\ от одиночества.

Если судьба сведет наши пути,

Не будет повода для грусти / печали /.

 

 

 

3. Лексикалықжұмыс.

Тыңдаушыларға ән мәтініндегі таныс емес сөздердімеңгерту үшін:

1.жаңа сөздермен сөз тіркесін құрастыру

2. сөз тіркестерімен сөйлем құрастыту

3. өлең жолдарын құрастыту

4. Сөз тіркестерін орысшадан қазақшаға, қазақшадан орысшағааударма жұмыстарын жүргіземіз. Тыңдаушылармен тіл дамыту жұмыстарын жүргіземіз.

Жақұт

Көзден

Ойлама

Кірпік қақпай

Айлы

Түнде

Құшағын

Кімге

Ойлағаның бекер

Бәрі

Жаным

Өтер-кетер

Шын сезімге

Жоқ тиым

Бұл өмір жолы

қиынДрагоценный камень (бусинка)

Из глаз

Не думай

Не смыкая глаз

Лунная

Ночью

Объятие

Кому

понапрасну переживаешь

все

душа моя

просто-напросто

по настоящему любить

не запретишь

этот жизненный путь

труден

 

3.1.«СӘЙКЕСІН ТАП» ОЙЫНЫ.

Түстерді пайдалана отырып тіл үйренушілер екі бағандағы сөздерді сәйкестендіреді, сөйтіп ән мәтініндегі өлең жолдарын тез еске түсіреді,қызығушылықтары артады.

Төгіп көзден

Айлы түндеЖоғалттым депБеке ме екенКірпік қақпайбақытымдыДеп құшағын Өтер-кетерОйлағаның жақұтыңдыБәрі жанымЖоқ тиымШын сезімге Жайды кімге

 

3.2. Тапсырма.Әнді тыңдай отырып, көп нүктенің орнына қазақ тіліне тән дыбыстарды қойыңыз.

Бұл тапсырманы орындау арқылы тыңдаушылар сауатты жазуға және дұрыс дыбыстауға дағдыланады.

1. Төгіп к…зден жақ… тыңды,

Жоғалттым деп ба…ытымды, ойлама.

Кірп…к қақпай айлы т…нде,

Деп құша…ын жайды кімге, ойлама.

Ойла…аның бекер меекен,

Б…рі жаным өтер-кетер, жай ғана.

Шын сез…мге жоқ тиым,

Бұл өм…р жолы қиын, болса да.

Талмайды к…п атқан та…нан,

Өз ба…ытын тап…ан жандар, қаншама.

3.3. Тапсырма.

Тапсырма: Әнді тыңдай отырып, көп нүктенің орнына септік жалғауларын қойыңыз.

Бұл тапсырма алдыңғы сабақтардаөткен грамматикалық минимумдардыпысықтаумақсатында өткізіледі.

1.Төгіп көз …жақұтың …,

Жоғалттым деп бақытым …, ойлама.

Кірпік қақпай айлы түн …,

Деп құшағы…жайды кімге, ойлама.

Ойлаға …бекер меекен,

Бәрі жанымөтер- кетер, жай ғана.

Шын сезім …жоқ тиым,

Бұл өмір жолықиын, болса да.

Талмайды көп атқантаң…,

Өз бақыты…тапқан жандар, қаншама.

 

3.4.Тапсырма.

Тапсырма: Суреттердің орнына, тиісті сөздерді жазыңыз.

Әдемі иллюстрациялы суреттерді қолданған өте тиімді, себебі тіл үйренушілер сөздерді шапшаң еске түсіреді.Логикалық ойлау, танымдық қабілеттерін арттырамыз, суреттер арқылы сөздер есте жақсы сақталады.

1.Төгіп жақұтыңды ,

Жоғалттым деп бақытымды, ойлама.

қақпай

Деп құшағынжайды кімге, ойлама.

Ойлағаныңбекер меекен,

Бәрі жанымөтер- кетер, жай ғана.

Шын сезімгежоқ тиым,

Бұл өмір жолықиын, болса да.

Талмайды көп

Өз бақытын тапқан жандар, қаншама.

Қатар ұшқан бақ 

Өткеніңдісағынарсың.

  түсірген

сағынарсың.

етіп сары

Жалғыздықтанжабығарсың.

Тағдыр қосса

Сағыныштанарыларсың.

 

 

3.5.Тапсырма. Артық сөзді сызып тастаңыз.

Тіл үйренушіартық сөздерді бірден көріп анықтай алады және естеріне жақсы сақталады.

Төгіп көзден(жақұтыңды, алтыныңды, күмісіңді)

Жоғалттым деп (бақытымды, арманымды, махаббатымды)

Кірпік қақпай (айлы түнде, жұлдызды түнде)

Деп (құшағын жайды,дастарханын жайды) кімге

Ойлағаның бекер меекен,

Бәрі (жаным, күнім) өтер- кетер, жай ғана.

(Шын, ақ) сезімге жоқ тиым,

Бұл өмір жолы (қиын,ауыр)болса да.

Талмайды көп (атқан таңнан, батқан таңнан)

Өз (бақытын тапқан, сүйгенін тапқан) жандар, қаншама.

4. Сабақты бекітуге арналған жаттығулар

Тапсырма: Әнді тыңдай отырып, көп нүктенің орнына түсіп қалған сөздерді жазыңыз.

Power Point –тің мүмкіндіктерін пайдалана отырып,жоғалған сөздерді еске түсіруарқылы, тыңдаушылардың лексикалық қорын молайту,есте сақтауға дағдыландыру.

1.Төгіп көзден…,

Жоғалттым деп…, ойлама.

Кірпік қақпай…түнде,

Деп…жайды кімге, ойлама.

Ойлағаның……,

Бәрі…өтер- кетер, жай ғана.

Шын…жоқ тиым,

Бұл……қиын, болса да.

Талмайды көп……,

Өз….тапқан жандар, қаншама.

4.1. Сабақты бекітуге арналғанжаттығулар

Тапсырма: Әнді тыңдай отырып, көп нүктенің орнына ән жолдарын жазыңыз.

1.Төгіп көзден жақұтыңды,

….

Кірпік қақпай айлы түнде,

Ойлағаның бекер меекен,

Шын сезімге жоқ тиым,

Талмайды көп атқан таңнан,

Сергіту сәті

Тыңдаушыларды екі топқа бөліп, бірінші топ Қайраттың сөздерін, екінші топ Бақыттың сөздерін айтып жаттығады.

4.2. Сабақты бекітуге арналғанжаттығулар

Ән шумақтарын ретімен орналастырыңыз.

Кірпік қақпай айлы түнде,

Жоғалттым деп бақытымды, ойлама.

Төгіп көзден жақұтыңды

Деп құшағын жайды кімге, ойлама.

Шын сезімге жоқ тиым,

Ойлағаның бекер меекен,

Бәрі жаным өтер-кетер, жай ғана.

Бұл өмір жолы қиын, болса да.

4.3. Интеллектуалды ойын жүргізу

Тіл үйренушілер ұяшықтарды таңдау арқылысұрақтарға жауап береді.

5. Тіл дамыту жұмыстары

Келесі тапсырма бойынша тіл үйренушілерөлең жолдарын еске түсіріп, шағын әңгіме құрастырады. Бұл тапсырманың тиімділігі, тіл үйренушілерсөйлем құруға дағдыланады, ойларын еркін жеткізуге жетелейміз, тілдерін дамытамыз.

1- тыңдаушы

Көз жасын төгіп, бақытын жоғалттым деп ойлайды.

2-тыңдаушы

Ұйқысы келмей, сүйгенінойлайды .

3-тыңдаушы

Сүйгені туралы көп ойлайды…

Осылай тыңдаушылар әннің мазмұнын толық айтып шығады.

6.Релаксация.

«Ойлама» әнін караокеге қосылып орындату.

Қайрат : Төгіп көзден жақұтыңды,

Жоғалттым деп бақытымды, ойлама, ойлама.

Бақыт:Кірпік қақпай айлы түнде,

Деп құшағын жайды кімге, ойлама.

Қайрат : Ойлағаның бекер меекен,

Бәрі жаным өтер- кетер, жай ғана.

Бақыт:Шын сезімге жоқ тиым,

Бұл өмір жолы қиын, болса да.

Қайрат : Талмайды көп атқан таңнан,

Өз бақытын тапқан жандар, қаншама.

Қосылып:

Қатар ұшқан бақ құсыңмен,

Өткеніңді сағынарсың.

Жүрегіме шоқ түсірген

Көктеміңді сағынарсың.

Серік етіп сары күзді,

Жалғыздықтан жабығарсың.

Тағдыр қосса жолымызды

Сағыныштан арыларсың.

Қайрат : Күн келеді тағы да анық,

Бізге деген бағын алып.

Бақыт:Бірі мұңсыз, бірі мұңды,

Сезім деген тұнығыңды лайлама.

Қайрат:Мұңға батып жаным жүдеп,

Тағдыр жолы тарылды деп, ойлама

Қорытындылау

canadian pharmacy Ophthacare